fredag 24 augusti 2018

Springa efter varje boll


I kommunen har det beslutats att en ny förskola ska lokaliseras till Skyttehageskogen vid Lundagatan. Det har också beslutats att i detaljplanen som nu tas fram ska resten (ca 80 %) av markområdet skyddas från framtida exploatering. Detta är beslutat på grundliga underlag om nuvarande och framtida befolknings boende i Vimmerby.

Vimmerby behöver nya bostäder omgående. Ett varierat bostadsbyggande, hyreslägenheter, bostadsrätter och villor är önskvärt och är precis det som är på gång i kvarteren Stören, Kiosken, Uven. Pistolsmeden samt områdena Nosshult och Nybble. Kommunen har tomter för byggnation i Storebro, Gullringen och Frödinge. Fler initiativ till byggnation i hela kommunen är mycket välkommet.

Vimmerby är en trygg och lugn kommun enligt statistik. Men det finns ändå skäl att ta den oro som finns på allvar och göra det bästa för trivsel i kommunen. Jag var därför beredd att i tisdags tillstyrka den sd-motion som skulle behandlas om att ansöka om att få sätta upp övervakningskameror vid platser där polisen anser det behövs. Sådana platser kan vara utanför Kharma och i Kungsparken. Även att återfå Taxitrafik är en trygghets- och servicefaktor jag är positiv till.

Tyvärr gör valtider att många politiker försöker vara bäst på allt och springa på varje boll. För min del står jag för fattade beslut till dess väsentliga nya omständigheter ger skäl till annat. Det är med allas gemensamma bästa för ögonen under ekonomiskt ansvar jag vill leda det politiska arbetet i kommunen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar