fredag 29 juni 2018

Midnattssolsrallyt i full gång


Tänk på brandrisken, den är mycket, mycket stor just nu i skog och mark. I onsdags drog den stora folkfesten med nästan 200 deltagande bilar igång i Vimmerby för tredje året i rad. I år deltar som vanligt rallyveteranen Stig Blomqvist men också nykomlingen Tomas Ravelli. Jag var med vid invigningen av rallyt och kan bara konstatera att det här är en väldigt fin insats från många motorentusiaster i Vimmerby, flera motorklubbar i Vimmerby med omliggande kommuner och inte minst en stor skara frivilliga funktionärer. Och viktigast av allt, alla entusiastiska åskådare.

Fotbolls VM har verkligen gått Sveriges väg så här långt. Det ser också ut som Schweiz är ett rimligt motstånd i åttondelen. Jag hoppas vi kan se flera matcher med svenska landslaget i aktion.

På söndag börjar politikerveckan i Almedalen med moderaternas dag. Vår slogan ”Lika för alla – rättigheter-skyldigheter-möjligheter” tycker jag väl speglar den syn jag har på hur ett gott samhälle ska vara och det alla kan förvänta sig. Jag kommer själv att vara i Visby från söndag och några dagar framåt och ser fram mot många intressanta möten även utanför de rent politiska En viktig grupp som byggt vårt samhälle är alla pensionärer. Vårt moderata budskap till oss är: Det ska löna sig att ha jobbat, Det ska löna sig att jobba högre upp i åldrarna, Ingen skillnad i beskattning mellan pension och lön, Stärkt grundskydd för de pensionärer som har det sämst ställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar