torsdag 28 december 2017

Välkommen 2018


Vad kommer att hända 2018? Min globala önskelista kan göras lång, men det är några för mig väsentligheter jag vill lyfta fram.

Fuskande måste avslöjas och beivras. Det finns fuskare inom många områden. Ekonomi, försåt mot medmänniskor, miljöförstöring och inte minst inom idrotten. Inte heller forskarvärlden går fri.

Terror, skräckspridning och synism måste få ett slut.

Världsfreden måste komma närmare och inte hotas av kärnvapen, maktkamper eller sluten nationalism.

 

Vad tror jag händer i Vimmerby 2018?

Jag tror integration och jobb blir en av årets viktigaste frågor. Här finns fortsatt mycket att göra och jag tror ”Allas Vimmerby” kommer att betyda att fler kommer med i en viktig gemenskap.

Vimmerby är rejält på kartan och tillväxten fortsätter inom industri, bostadsmarknad, handel och besöksnäring. Vi planerar intensivt för att möta alla önskemål. Etableringar börjar på Krönsmon.

Infrastrukturen i regionen måste bli bättre och får en rejäl skjuts. Stångådalsbanan räddas genom mångas kloka och trägna insatser. Tågen kommer åter att stanna i Gullringen.

Den 9 september är det val. Jag tror Sverige får en moderatledd alliansregering. I Vimmerby blir vi färre partier i kommunfullmäktige. Under våren kommer vi moderater i Vimmerby att presentera vår politik inför nästkommande fyra år. Med den förändring vi åstadkommit i kommunens ekonomi vill jag under nästa mandatperiod sänka kommunalskatten till nytta för alla inkomsttagare.

Jag önskar alla ett Gott Nytt År 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar